Våre tjenester
En dyp forståelse av våre tjenester er avgjørende for å se hvordan vi skaper verdi for både banken og deres kunder. Vårt tilbud er delt inn i fire kjerneområder, fra overordnet analyse til tett, individuell oppfølging.
Kartlegging
Denne tjenesten gir banken dyp innsikt i egen kundemasse og interne rutiner for å identifisere risiko og avdekke forbedringsområder.
Sentrale aktiviteter:
- Kundeanalyse for å avdekke sårbarhet og risiko.
- Gjennomgang av rutiner og rådgivernes håndtering.
- Rapportering og workshops for å utvikle skreddersydde tiltak.
Forebygging
Denne tjenesten fokuserer på å bygge kompetanse og forbedre systemer i banken for å forebygge at økonomiske problemer oppstår eller eskalerer.
Sentrale aktiviteter:
- Opplæring av ansatte i empatisk og effektiv kommunikasjon.
- Forbedring av maler og utvikling av universelt utformede tjenester.
- Tilgjengeliggjøring av økonomiverktøy for kunder.
Veiledning
En av våre kjernetjenester. Tilbyr direkte, men avgrenset, oppfølging til kunder som trenger støtte, men som ikke er i en akutt krise.
Sentrale aktiviteter:
- Enkel henvisning fra rådgiver eller kunden selv.
- Personlig kartlegging og veiledet selvhjelp.
- Opptil 5 samtaler med fokus på rådgivning eller psykologisk støtte.
Nødhjelp
Vår mest intensive tjeneste, designet for å gi tett og individuell oppfølging til kunder i en akutt krisesituasjon for å stabilisere og styrke.
Sentrale aktiviteter:
- Tett, tverrfaglig oppfølging med 10-15 samtaler.
- Tett samarbeid med banken og henvisning til andre instanser.
- Grundig avslutning og oppfølging etter 6 og 12 måneder.